قیمت گوشت قرمز به یک میلیون تومان رسید

بر اساس گزارش رسانه‌های داخل ایران از بازار گوشت قرمز در تهران، قیمت گوشت مناسب خورشت در برخی مناطق تهران به یک میلیون تومان رسیده است.


قیمت هر کیلوگرم گوشت خورشتی را بین ۴۰۰ هزار تا ۹۹۹ هزار تومان اعلام و تایید کرد که بررسی‌ها نشان می‌دهد روند صعودی قیمت گوشت قرمز همچنان ادامه دارد و در این شرایط عزمی برای حل این مشاهده نمی‌شود.
در این گزارش آمده است: قیمت گوشت در برخی قصابی‌های شمال و جنوب تهران تا دو برابر قیمت در سایر مغازه‌هاست و این موضوع چندان هم تابع موقعیت جغرافیایی مغازه‌ها نیست.
بر اساس گزارش میدانی این رسانه، قیمت هر کیلو گوشت خورشتی گوسفندی در یک مغازه در شمال شهر ۹۹۹ هزار تومان و در یکی از فروشگاه‌های جنوب شرق تهران حدود ۸۰۰ هزار تومان و در برخی فروشگاه‌های مرکز شهر بیش از ۴۰۰ هزار تومان است.
در بخش دیگری از این گزارش عنوان شده است که مردم ایران در حال حاضر برای خرید گوشت مجبورند چندبرابر فقیرترین کشور‌های جهان از جمله مغولستان، روآندا و تانزانیا هزینه کنند و بنا بر شاخص قیمت گوشت در جهان، مردم ۱۱۳ کشور در دسترسی به گوشت، توانمندتر از ایرانی‌ها هستند.
انتشار گزارش‌ها از گرانی گوشت قرمز در حالی است که به تازگی خبری در مورد ترخیص محموله بزرگ گوشتی که بیش از یک سال در انبارهای گمرک مانده بود منتشر شده است.
به تازگی دادستان مرکز استان هرمزگان از ترخیص محموله ۲۰۰ تنی گوشت منجمد برزیلی با دستور ویژه قضایی پس از معطلی بیش از یک‌سال در گمرک بندر شهید رجایی بندرعباس خبر داده بود.
اکنون گمرک ایران این محموله را ۱۱۵ تن اعلام کرده که ۱۷ ماه در انبارهای گمرک به دلیل معطلی صاحب کالا در دریافت قبض انبار و عدم صدور مجوز دام‌پزشکی مانده بودند.
بر اساس گزارشی که گمرک ایران منتشر کرده به دلیل این‌که لیبل‌های الصاق شده بر روی این گوشت‌های وارداتی مغایر با عنوان شرکت وارد کننده بود، از سوی دام‌پزشکی اجازه ترخیص داده نشد و مجوز ترخیص از گمرک از سوی دام‌پزشکی برای این محموله صادر نشد.
اما نهایتاً با دستور دادستانی مجوز ترخیص این گوشت‌ها که نزدیک یک سال و نیم در انبار‌های گمرک مانده بودند صادر شده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان مقرر شده تا محموله مذکور مطابق تأییدیه و دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان دام‌پزشکی کل کشور در واحد‌های تولیدی گوشت حرارت دیده مانند صنایع کنسروسازی مورد استفاده قرار گیرد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1230799
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
526
1418
8849
1220432
11878
16017
1230799

آی‌پی شما: 3.17.150.89
امروز: شنبه، 08 ارديبهشت 1403