تحصن دانشجویان دانشگاه هنر در اعتراض به اجباری شدن مقنعه

تعدادی از دانشجویان دانشگاه هنر تهران در اعتراض به اجباری شدن مقنعه دست به تحصن و برخی از آن‌ها مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.


شوراهای صنفی دانشجویان کشور با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حدود ۵۰ دانشجوی دانشگاه هنر در اعتراض به اجباری شدن مقنعه در پردیس باغ ملی این دانشگاه دست به تحصن زده‌اند.
بر اساس این گزارش در ابتدای تحصن، رئیس حراست دانشگاه دانشجویان را تهدید کرد که درها را به روی مأموران امنیتی باز می‌کند، اما دانشجویان به تحصن خود ادامه دادند.
گفته شده که نیمه شب دانشجویان معترض در دانشگاه هنر توسط حمزه برزویی کوتنایی، رئیس حراست دانشگاه مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفتند و «حال چند تن از دانشجویان وخیم است» و «اجازه خروج به دانشجویان داده نمی‌شود.»
شوراهای صنفی دانشجویان کشور می‌گوید: «در حال حاضر وضعیت این دانشجویان مساعد نیست. آب دانشگاه قطع شده است و حتا اجازه استفاده از سرویس بهداشتی به این دانشجویان داده نمی‌شود و دیگر دانشجویان نیز اجازه‌ی رساندن آب و خوراک به متحصنین را ندارند.»
طی روزهای گذشته این دانشگاه با ارسال پیامک به دانشجویان این دانشگاه اعلام کرده بود که از روز شنبه ۲۷ خرداد فقط به دانشجویان دختری که مقنعه به سر داشته باشند اجازه ورود به محوطه دانشگاه را خواهد داد.
از آغاز اعتراضات گسترده مردمی در شهریورماه گذشته، دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور در اعتراض به برخوردهای قهرآمیز نیروهای حراست در زمینه حجاب اجباری و پوشش دانشجویان دختر، تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها و همچنین صدور احکام سنگین کمیته انضباطی علیه دانشجویان معترض و ایجاد فضای رعب و وحشت در دانشگاه‌ها، تعداد زیادی تحصن و تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند.
اجبار دانشجویان به پوشیدن مقنعه در حالی است که جمهوری اسلامی در ماه‌های گذشته به منظور اعمال حجاب اجباری سدها مرکز کسب‌وکار، رستوران، مرکز تفریحی، باشگاه ورزشی، مجموعه گردشگری، داروخانه و حتی مطب پزشکان را تعطیل کرده‌اند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1231130
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
857
1418
9180
1220432
12209
16017
1231130

آی‌پی شما: 3.137.178.133
امروز: شنبه، 08 ارديبهشت 1403