فعالیت ۱۹ گروه نیابتی جمهوری اسلامی در اطراف اسرائیل

«بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها»  با انتشار گزارشی اعلام کرد که ۱۹ گروه شبه‌نظامی وابسته به حکومت جمهوری اسلامی در «اطراف مرز‌های اسرائیل» فعالیت دارند.


در این گزارش با اشاره به نام این گروه‌های شبه‌نظامی عنوان شده است که آن‌ها در حال حاضر فعال بوده و توانایی نظامی برای حمله به اسرائیل را دارند.
همچنین تأکید شده که این گروه‌های شبه‌نظامی یا به وضوح تأیید کرده‌اند که از سوی حکومت جمهوری اسلامی حمایت می‌شوند یا با گروه‌های مسلح دیگری که توسط جمهوری اسلامی حمایت می‌شوند، ارتباط نزدیکی دارند.
بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها خاطرنشان کرد در حالی که بیشتر این سازمان‌ها سال‌ها یا حتا دهه‌هاست در مناطق مشخص خود فعالیت می‌کنند، برخی از آن‌ها، از جمله شاخه‌های جهاد اسلامی در کرانه باختری، در روند گسترش محدوده سرزمینی فعالیت‌های خود قرار دارند.
همچنین برخی از این سازمان‌ها که سابقه‌ای طولانی دارند، به دنبال ایجاد جبهه‌های جدیدی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به حماس اشاره کرد که در تلاش است فعالیت‌های خود را به جنوب لبنان گسترش دهد.
در میان لیستی از گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به جمهوری اسلامی در اطراف مرزهای اسرائیل که «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» منتشر کرده نام‌های آشنایی مانند سپاه قدس، حماس و حزب‌الله لبنان به چشم می‌خورد.
علاوه بر این، گروه‌های کم‌تر شناخته شده‌ای مانند تیپ عبدالقادر الحسینی، گروه لانه شیرها و گروه لواء القدس نیز در این لیست قرار دارند که در نوار غزه، سوریه یا لبنان فعالیت می‌کنند و مستقیم یا غیرمستقیم توسط جمهوری اسلامی حمایت می‌شوند.
جو‌ تروزمن، پژوهشگر «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» که حوزه تخصصی او به طور ویژه گروه‌های پیکارجوی فلسطینی و حزب‌الله است روز سه‌شنبه ۲۷ تیرماه در نشستی عنوان کرده بود که از این ۱۹ گروه پیکارجو تعدادی تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند و همه آن‌ها تحریم نیستند.
تر‌وزمن عنوان کرد که برخی از این گروه‌ها نظیر حماس با این‌که از جمهوری اسلامی کمک‌ می‌گیرند تا حدی «خودمختاری» دارند اما برخی دیگر به ویژه گروه‌های عراقی که در سوریه هستند و یا گروه جهاد اسلامی به طور ویژه تحت امر جمهوری اسلامی هستند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1230770
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
497
1418
8820
1220432
11849
16017
1230770

آی‌پی شما: 3.16.15.149
امروز: شنبه، 08 ارديبهشت 1403