کشته شدن ۴ مأمور نیروی انتظامی در حمله‌ی مسلحانه

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس سیستان و بلوچستان اعلام کرد چهار نفر از نیروهای «واحد گشت پلیس‌راه در محور خاش به تفتان» در یک حمله مسلحانه کشته شدند.


در این اطلاعیه این حمله مسلحانه تروریستی خوانده شده و آمده است که مهاجمان بعد از این اقدام به سرعت از محل متواری شدند.
در اطلاعیه اولیه‌ای مرکز اطلاع‌رسانی پلیس این استان عنوان شده بود که این حمله مسلحانه ۳ کشته و ۱ زخمی داشته است اما در اطلاعیه‌های تکمیلی عنوان شد که ۴ نفر شهید شده‌اند.
اسامی شهدا در این حادثه «مهدی الله‌پور، رضا اسماعیلی، محمدرضا شیخی و حسن وحیدی» عنوان شده است.
تاکنون فرد یا گروهی مسوولیت این حمله را برعهده نگرفته است.
حمله امروز به نیروهای پلیس جمهوری اسلامی در محور خاش - تفتان، سومین روی‌داد از این دست در هفته‌های گذشته به شمار می‌رود.
افراد مسلح در ۱۷ تیرماه به کلانتری ۱۶ زاهدان که در نزدیکی مصلای اهل‌سنت این شهر قرار دارد حمله کرده و توانستند وارد محوطه این کلانتری شوند.  
به دنبال این حمله ۲ مأمور نیروی انتظامی کشته شدند، همچنین منابع خبری در ایران اعلام کردند که ۴ مهاجمی که به این کلانتری حمله کرده بودند نیز کشت شدند.
در همان روز، گروه مسلح جیش‌العدل با انتشار اطلاعیه کوتاهی مسوولیت حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان را برعهده گرفته و این کلانتری را «یکی از عوامل اصلی وقوع جمعه خونین» خوانده بود.
همچنین در روز ۲۳ تیرماه نیز یک خودروی نیروهای نظامی در منطقه شهرک میرجاوه با یک تله انفجاری هدف قرار گرفت که در جریان آن چهار مأمور نظامی حکومت ایران زخمی شدند.
در ۸ مهر سال گذشته مردم معترض زاهدان که در اعتراض به تجاوز به دختر ۱۵ساله بلوچ توسط فرمانده انتظامی چابهار مقابل کلانتری ۱۶ زاهدان تجمع کردند، توسط نیروهای مستقر در این کلانتری و ساختمان‌های اطراف مورد هدف قرار گرفته و ۹۶ شهروند در این روز با شلیک گلوله جان باختند و بیش از ۳۰۰ نفر نیز زخمی شدند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1230846
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
573
1418
8896
1220432
11925
16017
1230846

آی‌پی شما: 3.128.199.162
امروز: شنبه، 08 ارديبهشت 1403