یک وکیل دادگستری:

ترامپ موظف به حضور در برابر هیأت منصفه نیست

جان لائورو، وکیل دادگستری، در رابطه با تحقیقات بازرس ویژه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا موظف به حضور در مقابل هیأت منصفه نیست.


لائورو که نماینده ترامپ در تحقیقات بازپرس ویژه در مورد انتخابات است، گفت: «در حال حاضر نیازی به حضور در مقابل هیأت منصفه بزرگ نیست. دونالد ترامپ مطلقاً هیچ اشتباهی نکرده است.»
او افزود گفت که بازرس ویژه که به گفته او به عنوان بخشی از «وزارت دادگستری بایدن» خدمت می‌کند، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان را در بحبوحه مبارزات پر شور انتخاباتی ریاست‌جمهوری هدف قرار داده است.
این وکیل دادگستری همچنین عنوان کرد: «برای اولین بار در تاریخ ما، یک رئیس جمهور مستقر از وزارت دادگستری برای تعقیب کیفری یک مخالف سیاسی استفاده می‌کند در حالی که آن مخالف سیاسی در نظرسنجی‌ها پیشتاز است.»
لائورو به زمان‌بندی «جالب» احضار ترامپ اشاره و تصریح کرد که موکلش در همان هفته‌ای که رئیس‌جمهور جو بایدن با اتهامات بزرگ رشوه‌گرفتن مواجه بود، احضاریه‌ای برای حضور در مقابل هیأت منصفه دریافت کرد.
دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در ۲۷ تیرماه اعلام کرد به او اطلاع داده شده که باید در رابطه با ماجرای حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱، در برابر هیأت منصفه دادگاهی در واشنگتن حاضر شود.
ترامپ اشاره کرد که اعتقاد دارد اتهامات علیه او به زودی اعلام خواهند شد و گفت این‌که باید در برابر هیأت منصفه حاضر شود، «تقریباً همیشه به معنای بازداشت و صدور کیفرخواست است.»
به گفته وکیل وی، تمرکز این تحقیقات مربوط به تلاش‌های ادعایی ترامپ برای ممانعت از شمارش آرا انتخابات در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ و این‌که آیا او پس از شکست در انتخابات دست به اقداماتی برای ارعاب مردم زده است یا خیر.
لائورو با اشاره به این‌که «تنها چیزی که رئیس‌جمهور ترامپ خواست، توقف شمارش رای‌ها بود، تا این‌که آرا در هفت ایالت مورد مناقشه، مجدداً مورد بازبینی و تایید قرار گیرند» افزود: «من هرگز نشنیده‌ام که کسی به دلیل درخواست بازبینی مجدد متهم شود.»
این وکیل همچنین اعلام کرد که قصد دارد از دادگاه درخواست کند که اجازه ورود دوربین‌های فیلم‌برداری به دادگاه در جریان روند تحقیق از ترامپ داده شود.
ترامپ در اوایل سال جاری در ارتباط با پرداخت‌هایی برای یک توافقنامه عدم افشای اطلاعات در یک پرونده ایالتی در نیویورک متهم شد. او همچنین بعداً در یک پرونده فدرال در میامی در ارتباط با نگهداری اسناد طبقه‌بندی‌شده پس از ترک کاخ سفید متهم شد.
جمعیت عظیمی از حامیان ترامپ در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به درخواست ترامپ در اعتراض به تخلفات انتخاباتی در واشنگتن تجمع کردند. تا آن روز، تقریباً هر اقدام قانونی انتخاباتی توسط تیم ترامپ در دادگاه شکست خورده بود. پس از سخنرانی ترامپ معترضان به سمت ساختمان کنگره که در آن جلسه مشترک کنگره برای صدور اعتبارنامه جو بایدن به عنوان پیروز انتخابات ۲۰۲۰ برگزار شده بود راهپیمایی کردند. حمله به ساختمان کنگره برای مدت کوتاهی جلسه کنگره را قطع کرد.
بر اساس اطلاعات منتشر شده بیش از ۱۰۰۰ نفر از ۲۵ ایالت مختلف به جرائمی مربوط به ۶ ژانویه متهم شده‌اند. برخی از متهمان قبل از محاکمه بیش از ۸۰۰ روز در بازداشت بودند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1231129
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
856
1418
9179
1220432
12208
16017
1231129

آی‌پی شما: 3.140.198.43
امروز: شنبه، 08 ارديبهشت 1403