آرمان دولت دیجیتال در امارات

ارائه هوشمند خدمات پیش از تقاضای مشتری

هم‌زمان با پیشرفت فن‌آوری، مفهوم دولت دیجیتال به اولویت بسیاری از کشورهای جهان بدل شده و همین یکی از مضامین هشتمین «نشست جهانی دولت‌ها» در دُبی بود، همایشی که با حضور نمایندگانی از ۱۴۰ کشور با هدف رسیدن به آینده‌ای بهتر برپا می‌شود.


محمد بن طلیعه رئيس دفتر خدمات دولت امارات با اشاره به نقش فن‌آوری در تسهیل خدمات‌رسانی دولتی می‌گوید: «قصدمان آن است که خدمات دولتی را دسته‌بندی و ساده‌سازی کنیم تا کار ارباب‌رجوع در چند قدم ساده راه بیفتد و در وقت بسیار کم‌تری به نتیجه‌ی مطلوب برسد. فعلاً مشغول طرحی به نام خدمات فعال هستیم، از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم تا شخصیت و نیاز کاربران را بهتر بشناسیم تا حدس بزنیم چه خدماتی می‌خواهند و آن‌ها را از پیش برای‌شان فراهم کنیم.»
فلاحی، عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت: جنجال پیش آمده بر سر سفر خانواده قالیباف، این پیام را می‌دهد که مجلس باید روی طرح صیانت مصر باشد. فضای مجازی در این ماجرا نقش اول را داشت.
«مشخص است که فضای مجازی رها شده، به تعبیر مقام معظم رهبری، هیچگونه تعهدی درباره این‌که چه مطالبی منتشر می‌کنند، ندارد که باید این امر پیگیری شود. پلیس فتا هم یک ظرفیتی دارد و هر روز نمی‌تواند برای هر مطلبی اقدام کند. قطعاً فضای مجازی نقش اول را داشته است. این اتفاق دارد این پیام را می‌دهد که مجلس باید روی طرح خود مصر باشد و این موضوع را پیگیری کند. این اولین بار نیست که این اتفاق رخ داده است.»
«قسمتی از واکنش‌ها نسبت به این سفر بزرگنمایی است...»
حکومت ایران به نام دفاع از حقوق مردم، برای خود در فضای مجازی نقطه امن ایجاد می‌کند.
عیسا زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، با دفاع از برنامه جمهوری اسلامی ایران برای مسدودسازی اینترنت و فضای مجازی، گفت: «طرح صیانت به یک بلوغ نسبی رسیده است. باید ببینیم مسیر تصویب آن در مجلس چگونه پیش می‌رود.»
وزیر ارتباطات که پیش‌تر گم‌نامی کاربران در فضای مجازی را «چالش جدی» جمهوری اسلامی ایران خوانده بود، به‌صراحت گفت: «موضع دولت این است که فضای مجازی به قانون نیاز دارد.»
عیسا زارع‌پور ضمن دفاع از طرح موسوم به «صیانت» در مجلس، گفت: «از آخرین قانونی که تصویب شد، ۱۵ سال می‌گذرد و این فضا زیست اصلی مردم است و حتماً باید قانون داشته باشد که مردم متضرر نشوند؛ اما این‌که نسخه شفابخش آن چیزی است که در مجلس است، باید دید که چه چیزی در مجلس تصویب می‌شود و ما هم کمک می‌کنیم که نسخه مناسبی در مجلس تصویب شود.»
او که در نخستین دیدار خود با مراجع قم به آنان قول داده بود فضای مجازی را در تراز جمهوری اسلامی ایران عملیاتی کند، هدف طرح‌هایی همچون صیانت را «دفاع از حقوق مردم» خواند و مدعی شد: «قانونمند شدن فضای مجازی به معنای اعمال محدودیت نیست.»
پایگاه خبری انتخاب که سخنان وزیر ارتباطات در حاشیه نشست هیأت‌ دولت را منتشر کرد، از قول او نوشت: «نگاه دولت این است که بسیاری از گره‌های کشور با فن‌آوری اطلاعات قابل باز شدن است و دیدگاه‌مان فرصت‌محور است تا از این فضا بیشترین استفاده را داشته باشیم ولی فضا باید حتماً قاعده‌مند باشد.»
این در حالی است که قیمت اینترنت ثابت به صورت ناگهانی دو برابر شده است و سرعت اینترنت همراه و ثابت نیز به شدت کاهش داشته است و بسیاری از کاربران به اتمام سریع و عجیب و پیش از موعد بسته‌های اینترنتی نسبت به سال قبل اعتراض دارند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1240065
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
583
974
583
1231446
5900
15244
1240065

آی‌پی شما: 18.221.245.196
امروز: یکشنبه، 16 ارديبهشت 1403