فرمانده هوافضای سپاه:

موشکی ساختیم که بعید است تا ده‌ها سال فن‌آوری مقابله با آن پیدا شود


امیر حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران روز پنج‌شنبه مدعی شد که ایران موشک فراصوتی ساخته است که «هم در فضا و هم در خارج از آن می‌تواند مانور دهد.»
وی با بیان این‌که این موشک «سرعت بالایی» دارد گفت که از «همه سامانه‌های دفاع موشکی عبور می‌کند» و «بعید است تا‌ ده‌ها سال بعد هم فن‌آوری یافت شود که بتوان با آن مقابله کند.»
حاجی زاده که در مراسم یازدهمین سالگرد مرگ حسن طهرانی مقدم سخن می‌گفت، تأکید کرد این موشک یک «یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است» و «سامانه‌های ضد موشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد.»
سپاه پاسداران مدعی است که دارای یکی از پیشرفته‌ترین برنامه‌های موشکی در جهان است. سپاه پاسداران چند روز پیش از ساخت و آزمایش «موفقیت‌آمیز» موشک «قائم ۱۰۰» خبر داده بود.
ایران «قائم ۱۰۰» را موشکی ماهواره‌بر معرفی می‌کند اما کشوهای غربی با توجه به تشابه فن‌آوری موشک‌های ماهواره‌بر به موشک‌های نظامی به برنامه فضایی ایران مظنون هستند. در مقابل تهران تأکید می‌کند که برنامه فضایی ایران تنها جنبه «صلح‌آمیز» دارد.
سپاه پاسداران امیدوار است تا بتواند به زودی ماهواره ناهید را با استفاده از «قائم ۱۰۰» در مدار قرار دهد.
حسن طهرانی مقدم که مسوولان سپاه پاسداران از او به عنوان «پدر برنامه موشکی» ایران یاد می‌کنند در سال ۱۳۹۰ بر اثر انفجار بیدگنه در پایگاه مدرس در نزدیکی شهریار کشته شد.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1241298
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
640
1176
1816
1231446
7133
15244
1241298

آی‌پی شما: 3.135.207.129
امروز: دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403