چرا فیفا اندونزی را کنار گذاشت؟

تغییر میزبان جام‌جهانی فوتبال جوانان در دقیقه ۹۰

فیفا کشور آرژانتین را به‌عنوان میزبان جام جهانی فوتبال جوانان زیر بیست سال معرفی کرد. این اقدام دو هفته پس از اعلام محرومیت اندونزی از حق میزبانی این روی‌داد ورزشی اتخاذ شد.


فیفا دلیل مشخصی را برای انتقال میزبانی این مسابقات از اندونزی به آرژانتین اعلام نکرد و صرفاً آورده است که اندونزی مسابقات را «به دلیل شرایط فعلی» از دست داد. برخی از مردم و نهادهای اندونزیایی مدت‌هاست که نسبت به حضور تیم فوتبال اسرائیل در این تورنمنت بین‌المللی اعتراض داشتند.
اندونزی و اسرائیل فاقد روابط دیپلماتیک رسمی هستند، به‌طوری‌که سطح حمایت از فلسطینیان در پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان بسیار بالا است و همین امر کافی است تا برخی در اندونزی مخالف میزبانی از تیم اسرائیلی باشند.
آرژانتین با رکورد شش بار قهرمانی، در این دور مسابقات نتوانسته بود خوب ظاهر شود و خودش از راه‌یابی به جام جهانی زیر بیست ساله‌ها جا ماند، اما فیفا ترجیح داد تا آرژانتین را به‌جای اندونزی به عنوان میزبان انتخاب کند.
جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در بیانیه‌ای با اشاره به جایگاه آرژانتین خاطرنشان کرد: «کشور مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی درهای خود را به روی ستاره‌های بزرگ فردای فوتبال جهان باز خواهد کرد.»
اینفانتینو همچنین از مقامات محلی آرژانتین «به دلیل پذیرش میزبانی این تورنمنت بزرگ در زمان اندک» تقدیر و تشکر کرد.
در پی سلب حق میزبانی از اندونزی، آن هم تنها چند هفته مانده تا زمان برگزاری این رقابت‌ها، بسیاری از بازیکنان فوتبال و هواداران در اندونزی، ناراحتی و عصبانیت خود را در شبکه‌های اجتماعی نشان دادند. این افراد با برگزاری تجمعاتی بر روی پلاکاردهای خود نوشته بودند که «در مقابل ملت خودمان باختیم»، «جوانان اجازه ندارند رویاهای بزرگ داشته باشند» و «دوباره نسل تنبل شویم.»
اندونزیایی‌ها پس از مخالفت با حضور فوتبالیست‌های اسرائیلی در اندونزی، صفحه اینستاگرام فرماندار جاوه مرکزی - یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده - را مورد هجمه قرار دادند.
فرماندار بالی نیز به جمع مخالفان حضور تیم اسرائیل در اندونزی بود و در جمع معترضان محافظه‌کار در جاکارتا علیه اسرائیل حاضر شد.
این در حالی است که در گذشته، هیأت‌های اسرائیلی برای شرکت در روی‌دادهای ورزشی و دیپلماتیک به اندونزی سفر داشته‌اند، از جمله این‌که چهار اسرائیلی در مسابقات قهرمانی دوچرخه‌سواری جهان در جاکارتا در ماه فوریه شرکت کرده بودند.
تعدادی از اعضای پارلمان اسرائیل نیز سال گذشته در کنفرانس اتحادیه بین المجالس در بالی شرکت کردند و مورد استقبال گرم رئیس مجلس اندونزی و همچنین فرماندار بالی قرار گرفته بودند.
قرعه کشی این مسابقات قرار است روز جمعه در زوریخ سوئیس برگزار شود. این روی‌داد از بیستم ماه مه (۳۰ اردی‌بهشت) تا یازدهم ژوئن (۲۱ خرداد) برگزار می‌شود.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1233439
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
1263
730
1993
1221950
14518
16017
1233439

آی‌پی شما: 3.138.124.40
امروز: دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403