شرکت‌های بزرگ‌ فن‌آوری مشغول سانسور اطلاعات هستند

کریگ پارشال، وکیل قانون اساسی گفت که شرکت‌های بزرگ فن‌آوری مانند فیس‌بوک و توییتر دارای قدرت‌های انحصاری هستند که باید برای مهار میزان سانسوری که انجام می‌دهند کنترل شود.


بخش ۲۳۰ قانون شایستگی ارتباطات به گروه کوچکی از شرکت‌ها، از جمله گوگل و آمازون کمک کرد تا به سطوح بالایی برسند. این شرکت‌ها که در مجموع به آن‌ها غول‌های فن‌آوری می‌گویند، اکنون قدرت عظیمی دارند. این بخش از قانون، به استثنای معدود موارد، شرکت‌های فن‌آوری را در مقابل بیشتر پرونده‌های قضایی محافظت می‌کند.
پارشال در گفت‌وگو با برنامه «کراس رودز» افزود که این قانون هدیه‌ای برای ایجاد انگیزه در رقابت بود. اما در عمل آنچه انجام شد یک مجموعه بزرگ نبود، بلکه تعداد انگشت شماری از غول‌های فن‌آوری بود. به گفته این وکیل، فیس بوک، گوگل، توییتر، اپل و آمازون پنج شرکتی هستند که اساساً بر اساس اطلاعات دیجیتال، دیدگاه‌ها و نظرات، بر همه چیز حاکم هستند، از سیاست گرفته تا دین، فرهنگ، هنر و سرگرمی.
او افزود بنابراین شما پنج قدرت انحصاری دارید که در نتیجه کمک کنگره، خارج از دایره دادخواست‌ها هستند.
در سال‌های اخیر، شواهد بیشتری وجود دارد که نشان می‌دهد شرکت‌های بزرگ فن‌آوری، محافظه‌کاران را به طور بدی هدف قرار داده‌اند، و یا دیدگاه‌های
خاصی را در مورد موضوعاتی مانند کووید۱۹، مسیحیت و تراجنسیت‌گرایی، مسدود یا محدود می‌کنند.
پارشال گفت که تسلط بر بازارهایی که فاقد رقابت جدی است، سانسور را بیشتر نگران‌کننده می‌کند. او با اشاره به سانسور نیویورک‌پست توسط توئیتر و فیس بوک افزود که «من از کلمه سانسور استفاده می‌کنم زیرا انحصار در دست فیس‌بوک و توییتر است. آن‌ها انحصار اطلاعات را در دست دارند، و این انحصار حتا از سایر انحصارها نظیر انحصار در اتومبیل، لباس یا مبلمان بدتر است. این انحصار در جریان اطلاعات است، و جریان اطلاعات برای جمهوریت و دموکراسی ضروری است. این یک مسأله مهم است.»
«اگر هزار تا فیس‌بوک داشتیم، مشکلی نبود. زیرا اگر ۱۰ مورد از آن‌ها تصمیم بگیرند که مقاله نیویورک‌پست را که برای پیروزی بایدن تأثیر سوء داشت، سانسور کنند، این کار محدود کردن جریان آزاد تنوع نظرات نخواهد بود.» او معتقد است که وقتی پنج شرکت وجود دارد، که بر جریان اطلاعات حاکم هستند، مسأله انحصار و تسلط بر بازار، وجود دارد.
مدیرعامل توییتر گفته است که سانسور مقاله نیویورک‌پست، درباره محتوای رایانه‌ای که گمان می‌رود متعلق به هانتر بایدن باشد، اشتباه بوده است.
فیس‌بوک نیز انتشار مقاله را قبل از انتخابات سال ۲۰۲۰ مسدود کرد.
بخش ۲۳۰، از قانون شایستگی ارتباطات مصوب سال ۱۹۹۶، تا حد زیادی بسترهای آنلاین را در قبال محتوای ارسال شده توسط کاربرانشان معاف می‌کند، اگرچه می‌توانند به دلیل محتوایی که قانون ضد قاچاق جنسی یا مالکیت معنوی را نقض می‌کند، مسوول باشند.
اعضای کنگره در هر دو حزب، به دنبال تغییر قوانین موجود یا ایجاد قوانین جدید برای اداره شرکت‌های فن‌آوری هستند. قوانین موجود که تا حد زیادی با اقدامات ضد انحصاری و سایر تلاش‌ها برای محدود کردن قدرت این شرکت‌ها مخالف است. به گفته پارشال، حتا ۱۰ سال پیش که سلطه فعلی شرکت‌های فن‌آوری در شکل اولیه آن دیده شد، هیچ‌کس نتوانست برای مقابله با آن به راه حلی دست پیدا کند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1244928
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
264
325
1143
1239482
10763
15244
1244928

آی‌پی شما: 13.58.247.231
امروز: پنج شنبه، 27 ارديبهشت 1403