افسانه بایگان بدون حجاب اجباری در مراسم نکوداشت آتیلا پسیانی

افسانه بایگان ستاره سرشناس سینمای ایران در دهه ۷۰ در مراسمی که به مناسبت نکوداشت آتیلا پسیانی برگزار شده بود، بدون حجاب اجباری حاضر شد.


افسانه بایگان، بازیگر سینما و تآتر بدون حجاب اجباری در مراسم نکوداشت آتیلا پسیانی در تهران حاضر شد.
بایگان که پیشتر هم با جنبش زن، زندگی، آزادی همراهی و تصاویری از خود بدون حجاب اجباری منتشر کرده بود، روز یکشنبه در یک مراسم عمومی بدون این‌که شال یا روسری بر سر داشته باشد حضور یافت.
مراسم نکوداشت آتیلا پسیانی در خانه هنرمندان ایران و هم‌زمان با سال‌روز تولد ۶۶ سالگی این هنرمند سرشناس ایرانی برگزار شد.
افسانه بایگان که یکی از ستارگان سینمای ایران در دهه ۶۰ و ۷۰ به شمار می‌رفت و فیلم‌های او معمولاً با استقبال قابل توجهی از سوی مخاطبان فارسی زبان روبه‌رو می‌شد، تقریباً از ابتدای جنبش زن، زندگی، آزادی با اعتراضات زنان ایرانی همراهی کرده بود.
این بازیگر سرشناس ۶۱ ساله در این مدت چندین بار تصاویری از خود بدون حجاب اجباری به اشتراک گذاشته بود و حالا در مراسم تقدیر و نکوداشت آتیلا پسیان بدون حجاب حاضر شد.
فاطمه معتمدآریا، دیگر بازیگر سرشناس سینمای ایران هم در این مراسم بدون داشتن حجاب اجباری حضور یافت و روی سن در کنار آتیلا پسیانی ایستاد.
معتمد آریا پیش از این هم در چندین مراسم بدون داشتن حجاب اجباری شرکت کرده بود. او همچنین به همراه چندین نفر دیگر از اهالی سینما به دیدن خانواده برخی از جان‌باختگان اعتراضات اخیر و روزنامه‌نگاران بازداشتی رفته بود.
در ماه‌های اخیر با وجود فشارها، احضارها و همچنین بازداشت‌ها از سوی مراجع امنیتی، بازیگران و هنرمندان زن زیادی در ایران با نشان دادن عملی اعتراض خود نسبت به حجاب، بدون بر سر داشتن روسری و یا شال در اماکن عمومی ظاهر شدند.
این اقدامات در حالی انجام می‌شود که نیروهای حکومتی همچنان به برخوردهای خود با کسانی که حجاب اجباری را رعایت نمی‌کنند ادامه می‌دهند.
خبرگزاری فارس در گزارشی خبر داده که دست‌کم ۱۳ کافه و رستوران به دلیل رعایت نکردن حجاب مشتریان آن‌ها، پلمب شده‌اند.
همچنین در رسانه‌ها آمده است که مجتمع تجاری اپال در شمال غرب تهران که پیشتر به همین دلیل به صورت موقت تعطیل شده بود، امروز فک پلمب شد. با این حال دو فروشگاه در این مرکز خرید به دلیل مشابه پلمپ شدند. ظاهراً این فروشگاه‌ها در استوری اینستاگرام خود از تخفیف ویژه ۵۰ درسدی برای مشتریانی که بدون حجاب اجباری برای خرید حضور یابند، خبر داده بودند. خبرگزاری فارس خبر داده که پرونده قضایی برای مالکان این فروشگاه‌ها تشکیل شده است.
در این مراسم همچنین تغییر چهره آتیلا پسیانی بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته و برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی از احتمال بیماری این کارگردان و بازیگر سرشناس سینما و تآتر ایران خبر داده‌اند.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1233443
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
1267
730
1997
1221950
14522
16017
1233443

آی‌پی شما: 18.219.14.63
امروز: دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403