این بار وارد حریم خصوصی شدند

اعتراض قالیباف به افشای سفر خانواده‌اش به ترکیه

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای با تعدادی از نمایندگان درباره سفر چند نفر از اعضای خانواده‌اش به ترکیه صحبت و افشای آن را در راستای تخریب مجلس توصیف کرد و گفت: «این بار وارد حریم خصوصی شدند که نشان می‌دهد هیچ حد و مرزی قائل نیستند.»


وی تأکید کرد که مخالف این سفر بوده و گفته که «صلاح نیست اما در نهایت تصمیم گرفتند که این سفر را بروند و طبیعی بود که مادر هم باید برای مراقبت از دختر باردار همراه آن‌ها می‌رفت.»
زهرا مشیر، همسر قالیباف زمانی که وی شهردار تهران بود به مدیریت اداره امور زنان شهرداری منصوب شد و هم‌زمان مشاور شهردار نیز بود. محمد باقر قالیباف در آن زمان و در برابر منتقدان می‌گفت که همسرش در این سمت‌ها حقوقی دریافت نمی‌کند.
۱۰ روز پیش تصاویر همسر، دختر و داماد محمد باقر قالیباف در فرودگاه منتشر و گفته شد که آن‌ها برای خرید سیمسونی به ترکیه رفته و به دلیل اضافه
بار مشکلاتی ایجاد شده بود.
محمد باقر قالیباف در سخنان امروز خود که خبرگزاری ایلنا آن را منتشر کرد مدعی شد که در موضوع خرید «داستان‌سرایی‌ها کردند» که «اینقدر جنس زیاد خرید کردند که باعث درگیری پای کانتر فرودگاه شده و تهمت زدند و برای تخریب هشتگ‌سازی کردند تا احساسات مردم را جریحه‌دار کنند، در حالی که همه این‌ها دروغ بود.»
وی به واکنش اطرافیانش به این موضوع اشاره کرد و گفت: «خیلی‌ها به من گفتند این سفر اتفاق ویژه‌ای نیست و سوءاستفاده‌ای هم از بیت‌المال صورت نگرفته است و سفری شخصی بوده است کاملاً هم عادی و بدون تشریفات بوده و حتا از پروتکل‌ها هم استفاده نشده است مگر شما از موقعیت خودت استفاده کردی، مگر با پاس سیاسی رفتند، مثل همه شهروندان دیگر یک سفر عادی رفتند. لذا موضع‌گیری لازم نیست ولی حرف من این بود که همین حد هم پذیرفتنی نیست برای همین هم به آن‌ها گفتم که از مردم عذرخواهی کنید و در همان ساعات اولیه، یعنی همان سحر همان روز، قبل از این‌که کسی بخواهد مطالبه‌ای مطرح کند، عذرخواهی هم انجام شد. این کاری بود که کم‌تر کسی انجام می‌دهد.»
اشاره محمد باقر قالیباف به عذرخواهی الیاس فرزند ارشدش است که در یک متن اینستاگرامی انجام این سفر را «اشتباه» عنوان کرد، سفری که بنا بر ادعای او با وجود مخالفت پدرش انجام شده است. فرزند قالیباف همچنین از مردم ایران عذرخواهی و طلب بخشش کرد.
قالیباف با این حال این موضوع را پروژه‌ای برای «تخریب سیاسی» توصیف کرد و گفت: «واقعاً خصوصی‌ترین مسائل زندگی خانوادگی ما را که نزدیک‌ترین افراد به ما از آن خبر نداشتند را چگونه خبردار شدند. اطلاعات محرمانه چگونه در زمان اندک در اختیار آن‌ها قرار داده شده است. یک زمان گفتند دلیل سفر خرید بوده است بعد که دیدند این مسأله اینقدر بزرگ نبود که بتواند چنان موج شود که ما را به انفعال بکشاند، گفتند دلیل سفر خرید ملک بوده و حتا برای آن جعل سند کردند.»
اشاره رئیس مجلس شورای اسلامی به اخبار برخی از سایت‌ها است که گفته بودند دو واحد آپارتمان ۶۵ و ۹۰ متری در مجتمع اسکای‌لند از سوی محمدرضا بحیرایی و محمد بحیرایی خریداری شده است. محمدرضا بحیرایی داماد قالیباف است.
قالیباف به سخنان رهبر جمهوری اسلامی اشاره کرد که مجلس فعلی را انقلابی دانسته بود و گفت: «از روزی که آقا مجلس را انقلابی خواندند، در داخل و خارج شروع کردند به تخریب مجلس. هدف این است که انقلابی بودن مجلس را تحت‌الشعاع قرار دهند. این مورد آخر هم در همان راستا است. فقط این بار وارد حریم خصوصی شدند. نشان می‌دهد که دیگر هیچ حد و مرزی را قائل نخواهند بود.»
وی از سوی دیگر بدون اشاره به جزییات گفت که دستگاه‌های امنیتی «اقدامات خوبی را برای روشن شدن ابعاد ماجرا انجام دادند و من هم برای حفظ‌ شأن و جایگاه مجلس تا آخر، مسأله را پیگیری می‌کنم.»
این سخنان در حالی مطرح شد که ۲۳۳ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی در بیانیه‌ای از وزارت اطلاعات و سپاه خواستند که با افرادی که این موضوع را افشا کردند برخورد شود.
در بخشی از این بیانیه آمده است: «ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی از همین رو، ضمن تشکر از همه دست اندرکاران به ویژه وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در حفظ امنیت کشور از وزیر اطلاعات و رئیس سازمان اطلاعات سپاه تقاضا داریم که طراحان و مجریان این پروژه‌های تخریب را شناسایی و با آن‌ها برخورد لازم صورت گیرد.»

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1240421
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
939
974
939
1231446
6256
15244
1240421

آی‌پی شما: 3.12.71.146
امروز: یکشنبه، 16 ارديبهشت 1403