کاش مردان روس به اندازه زنان ایرانی شجاع بودند

اعتراضات سراسری در ایران در واکنش به مرگ مهسا امینی، دختر ۲۲ ساله‌ای که در بازداشت گشت ارشاد جان سپرد، همچنان ادامه دارد؛ اعتراضاتی که سرکوب شدید و خشن نیروهای امنیتی را در پی داشته است.


سرانجام علی خامنه‌ای پس از سکونی طولانی درباره این حوادث صحبت کرد و اعتراضات را توطئه برنامه‌ریزی شده دشمن و به ویژه آمریکا و اسرائيل دانست. او در سخنرانی تند خود همچنین حمایت‌های چهره‌های فرهنگی و ورزشی از این اعتراضات را بی‌ارزش و کم اهمیت خواند.
 در عین حال حتا پس از سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی، اعتراضات به ویژه در دانشگاه‌ها ادامه پیدا کرد و معترضان با سر دادن شعارهای ضدحکومتی نارضایتی خود را فریاد زدند.
اینترنت همچنان در ایران با اختلال شدید مواجه است و کاربران برای دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند.
جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نیز در بیانیه‌ای تند تهدید کرد که برای نقض حقوق بشر، تحریم‌هایی را علیه جمهوری اسلامی ایران وضع خواهد کرد.
وب‌سایت دانشگاه شریف را هک کردیم
گروه هکری ناشناس می‌گوید وب‌سایت دانشگاه شریف را هک کرده و به دیتابیس آن دست یافته است.
این گروه در پیامی ویدیویی گفته است: «همان‌طور که به شما قول داده بودیم، ما توانستیم به وب‌سایت دانشگاه شریف نفوذ کنیم و دیتابیس کامل آن در اختیار ماست و به زودی منتشر خواهد شد.»
این گروه همکری همچنین اضافه کرده که اطلاعات دانشجویان را منتشر نخواهد کرد.
وب‌سایت دانشگاه صنعتی شریف همچنان قابل دسترس است و مقام‌های این مرکز دانشگاهی و همچنین مقام‌های جمهوری اسلامی واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.
کاش مردان روس به اندازه زنان ایرانی شجاع بودند
گری کاسپاروف، قهرمان پیشین شطرنج جهان و از مخالفان ولادمیر پوتین، رئيس جمهوری روسیه ضمن تحسین شجاعت زنان ایرانی در اعتراضات علیه جمهوری اسلامی، گفت: «هرچند بیان آن برایم دردآور است اما کاش مردان روس به اندازه زنان ایرانی شجاع بودند.»
حجاب از زمان هخامنشیان در ایران وجود داشته است
روزنامه کیهان نوشت که در جامعه ایران یک اکثریت عظیم انقلابی و یک اقلیت کوچک غیرانقلابی وجود دارد. این روزنامه در ادامه مطلب خود نوشته است: «بدون شک اکثریت قاطع و بلکه به عبارتی همه جامعه ایران انقلابی است و غیرانقلابی‌ها در اقلیت محض به سر می‌برند. شاید بتوانیم ۹۹ درسد در برابر یک درسد بدانیم.»
این روزنامه همچنین در ادامه به بررسی تاریخی پرداخته و می‌نویسد: «به اعتبار پاسداری چندهزار ساله ایرانیان ـ از دوره‌ای که تاریخ در ایران ثبت شده است یعنی دوره هخامنشیان، اشکانیان تا امروز ـ از حجاب و عفاف در این مرز و بوم حفاظت شده است. تصاویر نقش‌بسته زنان ایرانی بر کتیبه‌ها و سنگ‌نوشته‌های تخت جمشید، بیانگر اهمیتی است که ایرانیان در طول تاریخ به مقوله عفاف و حجاب داده‌اند.»
کیهان در ادامه می‌افزاید: «کما این‌که اصل خداباوری، توحید، نیایش، اتصال به ارواح مطهره همواره از ارزش‌های قطعی جامعه ایران بوده است. شرکت کامل ایرانیان اعم از مسلمان و غیرمسلمان در مراسم و مناسک دینی و به‌خصوص مراسم مرتبط با خاندان پیامبر اکرم (ص) از محوریت این ارزش‌ها حکایت می‌کند؛ بنابراین واضح است که ما یک اکثریت ارزشی داریم که عدد آن از ۹۰ درسد هم بیشتر است و یک اقلیت بسیار محدود که نسبتی با ارزش‌ها ندارند.»
لایک‌های علی کریمی فیک است؛ او از ربات استفاده می‌کند
روزنامه ایران وابسته به دولت ابراهیم رئيسی در شماره امروز خود در مطلبی با انتقاد از علی کریمی، نوشته است که تعداد لایک‌هایی که توییت‌های او می‌گیرد غیرواقعی است.
این روزنامه برای تأیید این استدلال خود نوشته است: «توئیت‌های ایلان ماسک، مالک شرکت‌های تسلا و اسپیس‌ایکس که یک چهره جهانی در حوزه فن‌آوری و فضایی شناخته می‌شود، با ۱۰۰ میلیون فالوور، قریب به ۱۸۰ هزار لایک از کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گیرد؛ اما توئیت‌های علی کریمی که فقط ۷۰۰ هزار فالوور دارد و فقط برای ایرانی‌ها شناخته شده است، نزدیک به ۲۴۰ هزار لایک دریافت کرده است.»
روزنامه دولت رئيسی در پایان اینگونه نتیجه‌گیری کرده است: «افزایش لایک‌های توییت‌های او مربوط به «روزهای اغتشاش» است و نشان می‌دهد جادوگر سابق فوتبال ایران در شبکه‌های اجتماعی هم از جادوی ربات‌ها برای برجسته کردن و چهره‌سازی خود به عنوان لیدر آشوب‌ها استفاده می‌کند.»
 زن‌ستیزی جمهوری اسلامی، دلیل اعتراضات است

دبورا لیپستات، نماینده ویژه دولت آمریکا در مبارزه با یهودستیزی در پاسخ به اظهارات علی خامنه‌ای در خصوص اعتراضات سراسری، می‌گوید زن‌ستیزی حکومت، به این اعتراضات دامن زده است.
لیپستات در حساب توییتری خود خطاب به رهبر جمهوری اسلامی نوشت: «او می‌تواند صهیونیست‌ها، آمریکا یا هر کس دیگری را مقصر بداند، اما برای جهان و مردم ایران واضح است که زن‌ستیزی خشونت‌آمیز رژیم او باعث شعله‌ور شدن این اعتراضات تحت رهبری زنان شد.»
مهدی ترابی برای شادی گل برنامه داشت؛ تصویر پلیس زیر پیراهن
روزنامه ورزشی گل، چاپ تهران نوشته است که مهدی ترابی، بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس تهران برنامه داشته بعد از گل‌زنی به تیم فوتبال تراکتور پیراهن خود را بالا بزند و تصویری از پلیس که روی زیر پیراهن خود نقش بسته به نمایش بگذارد.
ترابی که پیش از این هم کاری مشابه کرده بود و چند سال پیش پس از گل‌زنی پیراهن خود را بالا زده بود تا جمله «تنها راه نجات کشور = اطاعت از رهبری» را به نمایش بگذارد.
با این حال ترابی نتوانست پنالتی دقیقه ۸۸ پرسپولیس را تبدیل به گل کند تا خوشحالی برنامه‌ریزی‌ شده‌اش برای حمایت از نیروهای پلیس ناکام بماند. این در حالی‌ست که روز مسابقه دو تیم پرسپولیس و تراکتور، ترابی تنها بازیکن ایرانی سرخ‌پوشان بود که بدون مچ‌بند مشکی به میدان آمد. سایر بازیکنان ایرانی پرسپولیس همگی به نشانه همراهی با اعتراضات اخیر، یک مچ‌بند مشکی به دست داشتند.
همچنین گزارش‌هایی در خصوص احضار و بازجویی از تعدادی از بازیکنان پرسپولیس و همچنین کریم باقری به خاطر حمایت از اعتراضات سراسری منتشر شده است.
اعتراضات شبانه در شهرهای مختلف ایران
تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد حتا پس از سخنرانی علی خامنه‌ای هم مردم معترض به تجمعات خود در خیابان‌های شهرهای مختلف ادامه داده‌اند. بر اساس این تصاویر و ویدیوها، ساکنان شهرهای تهران، کرج، اصفهان و شیراز مردم با سر دادن شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور» به اعتراضات خود ادامه دادند.
همچنین در خیابان‌ شریعتی و منطقه اقدسیه در شمال شهر تهران ویدیوهایی منتشر شده که نشان می‌دهد زنان بدون حجاب در خیابان در حال شعار دادن هستند و صدای بوق ممتد خودروها نیز شنیده ‌شد.
در خیابان آزادی تهران هم تصاویری منتشر شده که نشان می‌دهد شهروندان با شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور» «مرگ بر خامنه‌ای» و «نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم» به اعتراضات خود ادامه می‌دهند.
در مناطقی چون خیابان دیباجی، تهران‌پارس و شهرک اکباتان هم مردم از خانه‌های خود شعارهای اعتراضی سر داده‌اند.
بیانات رهبر انقلاب بار دیگر مرزبندی میان مردم و آشوبگران را مشخص کرد
محمدباقر قالیباف، رئيس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که «بتواند در مقابل دشمنانی که مقابل انقلاب اسلامی سینه سپر کرده‌اند، بایستد.»
فرمانده پیشین نیروی انتظامی در صحبت‌های خود در جلسه معارفه وزیر جدید تعاون، رفاه و کار به سخنرانی خامنه‌ای اشاره کرد و آن‌را تحسین کرد.
قالیباف با هوشمندانه خوانده اظهارات علی خامنه‌ای افزود: «ایشان سخنانی بسیار حکیمانه و هوشمندانه و دقیق مطرح کردند و یک‌بار دیگر مرزبندی میان مردم و آشوبگران را مشخص فرمودند.»
او در ادامه گفت: «وظایف ما مخصوصاً خواص جامعه مشخص شد و ایشان مسیر درست را به همه علاقه‌مندان ایران اسلامی و انقلاب اسلامی مشخص کردند و تکلیف همه ما مشخص است.»
شهردار پیشین تهران همچنین اظهار داشت: «امیدوارم همه ما بتوانیم به سمت ایرانی قوی برای پیاده سازی همین ره‌نمودهای حضرت آقا و در مقابل دشمنانی که در مقابل انقلاب اسلامی و ایران عزیزما سینه سپر کردند بیاستیم و مثل گذشته نقشه دشمنان را نقش برآب خواهیم کرد.»
خشم دشمن از پیشرفت‌های ایران، دلیل حمایت آن‌ها از فتنه اخیر است
ابراهیم رئيسی می‌گوید دلیل خشم دشمن از کشور و ملت ایران، پیشرفت با وجود تهدید و تحریم است. رئيسی که برای دفاع از صلاحیت محمد هادی زاهدی وفا، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس رفته با اشاره به اعتراضات اخیر گفت: «باید نسبت به حضور مردم بابصیرت، زمان‌شناس و دشمن‌شناسی که حقیقتاً جلوه دیگری از زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی خود را نشان دادند و دشمن را در این فتنه ناکام گذاشتند شاکر درگاه خداوند متعال باشیم.»
مشخص نیست منظور رئیسی دقیقاً چیست چرا که در روزهای اخیر تجمع حمایتی از سوی نیروهای حامی جمهوری اسلامی در خیابان‌ها برگزار نشده و فقط معترضان بوده‌اند که با شعارهای ضد حکومتی خود در خیابان‌ها و دانشگاه‌ها خشم و نارضایتی خود از وضعیت موجود را اعلام کرده‌اند.
رئيسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تشکر از علی خامنه‌ای بابت سخنرانی گفت: «تحلیل جامع ایشان نسبت به حوادث اخیر و دلیل این فتنه‌ها نسبت به کشور و انقلاب برای همه انسان‌های فهیم و صاحب بصیرت، قابل درک و استفاده بود و ایشان تحلیلی نسبت به شرایط فرمودند که چرا دشمنان و آمریکا و اسرائيل علیه ملت، کشور و انقلاب ما توطئه و این بلواها را به پا می‌کنند.»
وی ادامه داد: «رهبری علت را فرمودند که به این دلیل که کشور در حال پیشرفت است و دشمن نمی‌خواهد کشور پیشرفت داشته باشد چنین اتفاقاتی را رقم می‌زنند. دلیل خشم دشمن از کشور و ملت ایران این است که با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها، کشور مسیر پیشرفت را طی می‌کند.»

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1240958
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
300
1176
1476
1231446
6793
15244
1240958

آی‌پی شما: 3.19.56.45
امروز: دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403