تغییر لحن رئیس پارلمان اروپا در قبال ایران

متسولا خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب شد

روبرتا متسولا، رئیس مالتی پارلمان اروپا روز دوشنبه خواستار «تحقیقات بین المللی» درباره نقض حقوق بشر و اجرای «تحریم‌های جدید و هدفمند» علیه حکومت جمهوری اسلامی شد.


رئیس پارلمان اروپا در بخشی از سخنرانی خود، گفت: «زنان، دانشجویان، روشن‌فکران و بسیاری دیگر در جنگ برای احقاق ابتدایی‌ترین حقوق‌شان، جان‌شان را در تهران و شهرهای دیگر به خطر انداخته‌اند. رژیم جمهوری اسلامی بدون کم‌ترین مسامحه‌ای با آن‌ها برخورد کرده است و حالا درباره احکامی چون اعدام علیه زنان زندانی صحبت می‌کند.»
متسولا همچنین با بیان این‌که «پارلمان اروپا همواره در این‌باره شفاف نظرش را گفته» افزود: «ما به یک گروه بین المللی تحقیقات قضایی برای پاسخ‌گو کردن این رژیم سرکوبگر به خاطر رفتار ناقض حقوق بشر که مرتب تکرار می‌شود، نیاز داریم. زمان آن رسیده است که تحریم‌های هدفمند بیشتری علیه رژیم اجرا شود. دیگر نمی‌توان به روال گذشته ادامه داد.»
بیانات رئیس پارلمان اروپا را می‌توان یکی از تندترین سخنان یک مقام مهم اتحادیه اروپا دست کم در ۷ سال گذشته خواند. با وجود این‌که حکومت جمهوری اسلامی در دی ماه سال ۱۳۹۶ و آبان ماه سال ۱۳۹۸ خ نیز متهم به سرکوب گسترده معترضان شده بود، اما هیچگاه مقامات اروپایی با چنین لحنی نسبت به نقض حقوق بشر در ایران موضع‌گیری بودند.
 به‌نظر می‌رسد با گسترش اعتراضات هشت هفته اخیر در ایران، اتحادیه اروپا رویه‌اش را در قبال تهران تغییر داده است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1241719
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
1061
1176
2237
1231446
7554
15244
1241719

آی‌پی شما: 3.137.157.45
امروز: دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403