ماجرای پیشنهاد پایتون به رئیسی و گاف عجیب

اخیراً یکی از استادان دانشگاه که به عنوان دانشمند به دیدار رئیس جمهور رفته بود، طی سخنان با معرفی "پایتون" به عنوان یک شبکه جهانی مدعی با آن می‌توان دست به پیش‌بینی‌های متعددی زد از احتمال بروز سرطان در بدن تا ۴ سال آینده تا تورم و مسائل نظامی و امور بین‌المللی!


سخنانی که شگفتی زیادی را در محافل علمی، رسانه‌ای و سیاسی در پی داشت.
در شرایطی که کشورهای عرب منطقه در حال طراحی و توسعه بزرگ‌ترین شهرهای هوشمند برای دهه‌های آینده هستند ما در اینجا باید با ادعاهای بی‌پایه‌ای روزگار بگذرانیم که به نام علم و دانش مراجع تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند.
محمد جواد آذری جهرمی، وزیر سابق ارتباطات در این‌باره نوشت: خیلی از اساتید بزرگ دانشگاه‌های کشور، دل‌سوزانه از نظام رتبه بندی مبتنی بر تعداد مقالات گلایه دارند؛ کاش نشست رییس جمهور با «جمعی از دانشمندان یک درسد برتر جهان» تلنگری باشد برای اصلاح جدی نظام رتبه‌بندی اساتید در دانشگاه‌های کشور.
توئیت محمد فاضلی، استاد دانشگاه: «مورد پایتون گیت خوشبختانه علنی شده و آنقدر هم چرند هست که مبنای عمل قرار نگیرد (انشالله) اما باید ترسید از هزاران جلسه‌ای که در آن‌ها مقامات در معرض دانشمندان پایتونی قرار می‌گیرند؛ پایتونیسم منطق برنامه ریزی می‌شود؛ و سیاست‌های پایتونی پنهان و آشکار وضع و اجرا می‌شوند.»
احسان بداغی: ‌مسأله فقط سخنان داوود دومیری نیست. بدتر این است که میان آن همه ‌‌"دانشمندان یک درسد برتر جهان" یک نفر هم نبود که بداند پایتون چیست و تذکر بدهد که خزعبل نگویید!
ساتوشی ناکاموتو: ‌من از قافله جا موندم، امروز به پایتون گفتم دو تا نون بگیره بیاره.
‌‎لیلا: پایتون؟ ما کف خاطرات‌مون دختربچه‌ای  که در زیرزمین خانه‌اش انرژی هسته‌ای را کشف کرده!
سیامک قاسمی: شماها همه کارتون مسخره کردنه! اون پایتون اصلیه که همه اون کارها را انجام می‌ده، یه پایتون ملی هست که هنوز نساختنش. باید چند هزار میلیارد بودجه و وام ۴ درسدی براش هزینه کنند تا همه اون کارها را بکنه، می‌گید نه؟ نگاه کنید!
پوریا ناظمی: ‌داستان پایتون شگفت انگیزه و از آن شگفت انگیزتر این‌که این قدر این روند عادی شده که شگفت زده نمی‌شویم. تصور کنید در جلسات تصمیم گیری در غیاب دوربین، چه ادعاهایی مطرح می‌شود و چه بودجه‌هایی تخصیص داده می‌شود و اینگونه است که چنین می‌شویم.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1242870
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
779
1433
3388
1231446
8705
15244
1242870

آی‌پی شما: 3.129.210.17
امروز: سه شنبه، 18 ارديبهشت 1403