وزیر دفاع چین فردا به مسکو سفر خواهد کرد

«لی شانگ‌فو» وزیر دفاع چین از روز یک‌شنبه و به‌منظور دیدار و گفت‌وگو با هم‌تای روسی خود به مسکو سفر خواهد کرد.


تان کفی، سخن‌گوی وزارت دفاع چین به خبرنگاران گفت، لی شانگ‌فو، وزیر دفاع چین به دعوت سرگئی شویگو، همتای روسی خود، یک سفر چهار روزه به مسکو خواهد داشت.
به گفته کفی، وزیر دفاع چین در سفر خود به روسیه با رهبران نظامی این کشور گفت‌وگو و از آکادمی‌های نظامی روسیه بازدید خواهد کرد.
سفر لی شانگ فو به روسیه در حالی انجام می‌شود که شی جین پینگ، رهبر چین و ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه در ۲۰ مارس در مسکو با یک‌دیگر دیدار کرده و که طی این دیدار دو رهبر بر شراکت «بدون محدودیت» با یک‌دیگر تأکید کردند.
در این دیدار، پوتین مدعی شد که چین و روسیه «نظم جهانی چندقطبی» عادلانه‌تری را بر اساس قوانین بین‌المللی ایجاد خواهند کرد.
سخن‌گوی وزارت دفاع چین بعداً بر تعهد حزب کمونیست چین به همکاری با روسیه برای اجرای «ابتکارات امنیتی جهانی» برای حفظ امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای و درعین‌حال «خدمت به ساختن جامعه‌ای با سرنوشت مشترک برای بشریت» تأکید کرد.
او در ۳۰ مارس گفت، دو رژیم متعهد شدند که «گشت‌زنی‌ها و تمرین‌ها و آموزش‌های منظم دریایی و هوایی را سازماندهی کنند و تبادلات و همکاری‌های مختلف بین دو نظامی را تقویت کنند.»
«جامعه با سرنوشت مشترک» بخش مهمی از تبلیغات کمونیستی چین است و از زمان به دست‌گرفتن کنترل حزب کمونیست در چین در سال ۲۰۱۲ توسط شی اغلب مورد استناد قرار گرفته است.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1233534
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
52
1306
2088
1221950
14613
16017
1233534

آی‌پی شما: 18.118.193.232
امروز: سه شنبه، 11 ارديبهشت 1403