چارلز سوم تاج‌گذاری کرد

طی بزرگ‌ترین مراسم مجلل بریتانیا در ۷۰ سال گذشته، شاه چارلز سوم امروز در کلیسای وستمینستر در لندن تاج‌گذاری کرد.


در این مراسم، جاستین ولبی، اسقف کنتربری، در مقابل حدود سد رهبر جهانی و میلیون‌ها بیننده تلویزیونی تاج قدیمی سنت ادوارد را که ۳۶۰ سال قدمت دارد بر سر «چارلز فیلیپ آرتور جرج» که اکنون چارلز سوم نامید می‌شود، گذاشت.
چارلز سوم که به عنوان پادشاه و رهبر ۱۴ قلم‌روی سرزمینی دیگر از جمله استرالیا، کانادا، جامائیکا و نیوزیلند فعالیت می‌کند، چهلمین پادشاهی است که از سال ۱۰۶۶ تاج‌گذاری کرده است.
کامیلا ملقب به «ملکه هم‌نشین» هم اکنون ۷۵ سال سن دارد و او نیز در این مراسم پس از برگزاری آیین مسح، تاج بر سر گذاشت.
این مراسم هفت ماه پس از مرگ ملکه الیزابت دوم و پایان سلطنت ۷۰ساله او و آغار پادشاهی چارلز برگزار شد.
ده‌ها هزار نفر از طرف‌داران و هواداران پادشاهی، هم‌زمان با بارش سبک باران در خیابان‌های مسیر عبور چارلز سوم و رژه نظامی تجمع کرده و با تشویق خود از این مراسم حمایت کردند.
خانواده سلطنتی بریتانیا روابط نزدیکی با خانواده شاه فقید ایران داشتند و چندین بار خانواده سلطنتی این دو کشور از کشور مقابل دیدار کردند. در سال ۱۳۵۶ شاه‌زاده رضا پهلوی نیز به بریتانیا سفر کرد و تصاویری از او همراه با شاه‌زاده چارلز که اکنون شاه بریتانیا است و ملکه الیزابت دوم و همسرش شاه‌زاده فیلیپ منتشر شده است.
همچنین کانال تلگرام دماوند تصویری از مراسم یادبود شارل دوگل، رئیس جمهور اسبق فرانسه، کلیسای نوتردام پاریس، در سال ۱۳۴۹ منتشر کرد که در این تصویر، محمدرضا شاه پهلوی، جلوتر از پرنس چارلز که از امروز رسماً پادشاه بریتانیا است و پرنس هرالد، پادشاه کنونی نروژ، دیده می‌شود.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1233490
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
8
1306
2044
1221950
14569
16017
1233490

آی‌پی شما: 3.133.87.156
امروز: سه شنبه، 11 ارديبهشت 1403