عماد افروغ، نماینده سابق مجلس درگذشت

عماد افروغ از چهره‌های مطرح جریان اصول‌گرایی و از اساتید حوزه علوم اجتماعی، استاد دانشگاه و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم بود.


افروغ متولد ۱۳۳۶ شیراز، دکترای جامعه‌شناسی داشت و در سال ۷۳ به عنوان دانشجوی نمونه کشور در مقطع دکتری شناخته شد؛ وی از سال ۱۳۷۶ به مدت ۶ سال عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس بود و از سال ۸۲ نیز فعالیت خود را در هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی آغاز کرد و مدیریت گروه علم و دین این پژوهشگاه آخرین مسوولیت وی در این مجموعه بود.
این استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس ریاست گروه جامعه‌شناسی دانشگاه باقرالعلوم را نیز عهده دارد بود و مدیریت گروه اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری، مسوولیت گروه سیاست داخلی کمیسیون داخلی، دفاعی و امنیتی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدیریت گروه فرهنگ، هنر و تاریخ شبکه یک صداوسیما از دیگر مسوولیت‌های وی بوده است.
وی که سال ۱۳۵۵ برای تحصیل در رشته جامعه‌شناسی وارد دانشگاه سالفورد انگلستان شد، در شهریور ۱۳۵۹ به دلیل برگزاری تظاهراتی علیه آمریکا در
مقابل سفارت‌خانه این کشور که در اعتراض به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان مسلمان ایرانی در این کشور برگزار شده بود، دستگیر و زندانی و پس از ۵ بار محاکمه از انگلیس اخراج شد.
به گفته فرزند افروغ، وی به دلیل عوارض ناشی از بیماری سرطان در بیمارستان درگذشت.

آخرین مطالب
آمار بازدیدکنندگان سایت
1233475
امروز
دیروز
هفته جاری
هفته گذشته
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
1299
730
2029
1221950
14554
16017
1233475

آی‌پی شما: 3.16.147.124
امروز: دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403